click la penaja rasmi kami

July 05, 2010

TRANSFER GOSSIP | JAVIER MASCHERANO

JAVIER MASCHERANO, antara defensive midfielder kegemaran aku. Gaya permainan dia yang lasak berupaya mematahkan jentera 'playmaker' pihak lawan. Kontrak beliau bersama Liverpool kelihatan hampir kepenghujung dan sejak 18 bulan yang lalu kuat dikaitkan akan berpindah ke Barcelona.

Roy Hodgson, pengurus baru Liverpool sedang berusaha mengekalkan pemain-pemain utama tetapi dengan peruntukan yang terhad serta tawaran yang lumayan dari kelab luar mungkin Liverpool akan kehilangan khidmat Javier Mascherano untuk musim hadapan.

Pada aku Mascherano akan berpindah ke Barcelona. Dengan bermain di Champion League serta impian beliau untuk beraksi di kelab2 besar seperti Barcelona, Liverpool terpaksa melupakan beliau. Dengan ketiadaan beliau nanti aku ingin saksikan taktikal terbaru dari Roy Hodgson samada akan mengekal corak defensive minded dari Rafa atau 'approach' yang lebih menyerang.

Liverpool membelanjakan 18 juta pound untuk mendapatkan Mascherano dari West Ham seketika dulu dan tawaran 24 juta dari Barcelona nampak berbaloi dalam urusniaga ini serta dapat menampung kantung untuk pembelian pemain-pemain baru.

1 comment:

Related Posts with Thumbnails